Futur i innovació a la Universitat de Girona amb Quim Salvi
·13m 17s
Punt compartit
–
En aquest episodi de Girona Valley, el rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, analitza el moment actual de la institució i els reptes de futur. La conversa destaca:
- Valoració del curs: S'ha tancat un cicle amb xifres positives, recuperant la presencialitat després de la pandèmia, però consolidant avenços en transformació digital.
- Estratègia UDG XXI: La universitat està dissenyant un nou pla estratègic que se centra en:
- Reducció de la burocràcia.
- Promoció de la formació contínua al llarg de la vida.
- Incorporació de metodologies docents innovadores.
- Col·laboració universitat-empresa: Aquest és un dels pilars fonamentals. El rector subratlla que tenen més de 200 empreses col·laboradores i anima el teixit productiu a aprofitar el talent universitari per a la innovació.
- Nous projectes territorials: S'ha destacat la transformació del parc científic en el Parc de Recerca i Innovació i el projecte del futur Parc Hospitalari, definit com una obra clau per al país.
"Protesta i proposta. Heu de protestar perquè sou estudiants... però també proposta. Feu propostes constructives perquè tots conjuntament puguem fer cada vegada una universitat millor."
El rector tanca amb un missatge d'optimisme sobre el paper de la tecnologia, com la intel·ligència artificial, com a motor d'evolució i oportunitat per als estudiants.